Eile arutasin soomlasest sõbra ja keskkonnaaktivist Lariga seda, kuidas muuta inimeste käitumist sotsiaalsetes küsimustes. Jõudsime üldtuntud järeldusele, et suured kampaaniad - a la tänavaplakat teemal "miski asi on hea / paha" - ei vii soovitud eesmärkideni. Juhib probleemile inimeste tähelepanu, ent ei pane neid tõsiselt mõtlema ega muuda käitumist.
Lari arvas, et lahendus peitub lähenemisviisi muutmises. Soomes kasutatakse sotsiaalsetes kampaaniates palju huumorit ja irooniat.
Näiteks tõi ta tolerantsi tõstmise kampaania võõrtööjõu suhtes. Võõrtöölisi - tihti teise nahavärviga - on Soomes üha rohkem ja neid on ka majanduse arenguks reaalselt vaja, ent neisse suhtutakse tihitpeale võõristavalt ja ebasõbralikult.
Selle kampaania raames trükiti postkaarte. Ühel näiteks olid kujutatud kaks talvisel ajal bussipeatuses kohutavalt külmetavat meest, kes on mõlemad juba peaaegu jääs. Üks ütleb teisele midagi sellist: "No pagan, järgmise bussi peale läheme igal juhul, ükskõik mis nahavärviga juht on!"
Mulle see lähenemine meeldib. Antud juhul ju aitab huumor mõista, et hoolimata pealiskaudsetest välistest erinevustest on tegemist inimesega, kes võib olla bussijuht... aga miks ka mitte ka kolleeg, või sõber...
31.8.06
Tellimine:
Postituse kommentaarid (Atom)
1 kommentaar:
V�lismaa sotsiaalreklaam on �ldse teistsugune, Eesti rumalad seadused sisuliselt v�listavad t�husa tegevuse v�i l�petab selle tarbijakaitse. Vahel �nnestub kampaania enne l�pule viia muidugi, kui need reageerida j�uavad.
Muidugi on huumor ja �okeeriv reaalsus toimivamad kui hea/paha stiilis manitsemine, millele meil j�tkuvalt miljoneid riigi ja sponsorite raha kulutatakse igal aastal. Aga eks meie reklaamikultuurgi ole alles arenemas ja kui m�rkad, siis �riettev�tetelgi on hakanud rohkem just nimelt Naljakaid reklaame tulema. Hea huumor, mitte toode/hind.
Postita kommentaar